Δήλωση του Βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ ν. Ηρακλείου Χάρη Μαμουλάκη για το ν/σ του Υπ. Παιδείας που κατατέθηκε σε ν/σ του Υπ. Ανάπτυξης (!), χωρίς καν να συζητηθεί στην αρμόδια Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, στο οποίο συμπεριλαμβάνονται διατάξεις όπως η αυτοματοποιημένη διαδικασία αναγνώρισης επαγγελματικής ισοδυναμίας των πτυχίων Κολεγίων και ξένων πανεπιστημίων:
«Χωρίς διάλογο και χωρίς την οποιαδήποτε ουσιαστική διαβούλευση με την κοινωνία και τους συναρμόδιους φορείς, η Υπουργός Παιδείας κ. Κεραμέως προχωράει στην κατάθεση κρίσιμων διατάξεων για την εκπαίδευση (κολέγια, κατάργηση τμημάτων ελεύθερης πρόσβασης, απελευθέρωση διδάκτρων στα μεταπτυχιακά κλπ.), σε ένα εντελώς άσχετο νομοσχέδιο του Υπουργείου Ανάπτυξης.
Με την τακτική αυτή, περιορίζεται ασφυκτικά η δυνατότητα κριτικής και αντιπροτάσεων των Βουλευτών, που ειδικά σε κάποιες διατάξεις είναι απαραίτητες, όπως για παράδειγμα στην αυτοματοποιημένη διαδικασία αναγνώρισης της επαγγελματικής ισοδυναμίας των πτυχίων των κολεγίων και των ξένων πανεπιστημίων. Μια διαδικασία που αδικεί τους αποφοίτους των Ελληνικών Πανεπιστημίων, εξομοιώνει για παράδειγμα το επίπεδο γνώσεων και δεξιοτήτων των διπλωματούχων των Πολυτεχνείων με αυτό των αποφοίτων των κολεγίων, εγείροντας ακόμα και ζητήματα αντισυνταγματικότητας (κάτι για το οποίο έχει τοποθετηθεί και ο τεχνικός κόσμος της χώρας μέσω του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος).
Η συγκεκριμένη αντικοινοβουλευτική πρακτική της κ. Υπουργού, είναι καταδικαστέα. Όπως καταδικαστέες είναι και οι αντιθεσμικοί τρόποι επιβολής της άποψης της Κυβερνητικής πλειοψηφίας, μιας άποψης που οδηγεί με αυταρχικό τρόπο στην αναμόρφωση του εκπαιδευτικού συστήματος, με την κατασυκοφάντηση και την εκθεμελίωση του θετικού έργου του ΣΥΡΙΖΑ, αλλά και μία μοναδική κεντρική στόχευση: Τη απόσυρση της πολιτείας από τις υποχρεώσεις της προς τη δημόσια εκπαίδευση και τη διοχέτευση μεγαλύτερων ροών της νεολαίας μας προς την ιδιωτική εκπαίδευση.
Ο ΣΥΡΙΖΑ καταγγέλλει δημόσια και καταδικάζει αυτή την πολιτική πρακτική και νοοτροπία. Απαιτείται η άμεση απόσυρση των σχετικών διατάξεων, από το «αναπτυξιακό» νομοσχέδιο και η επανακατάθεσή τους σε σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας, με τον δέοντα σεβασμό στις κοινοβουλευτικές διαδικασίες. Ελπίζουμε ότι η κ. Υπουργός, έστω και στο και πέντε, θα δώσει τη δυνατότητα στους συναρμόδιους φορείς να εκφράσουν τις απόψεις τους για όσα σχεδιάζει γι’ αυτούς, χωρίς αυτούς».